Trvalé zhubnutí pomocí změny jídelníčku a zdravé stravy

Zhubni zdravou stravou

Zhubni zdravou stravou

Přestaňte se trápit neúčinnými dietami a pusťte se do nekompromisního hubnutí založeného na zdravém a správném jídelníčku. Není žádným tajemstvím, že kvalitní potraviny jsou základním předpokladem pro spokojený a dlouhý život, protože jedině dostatečný přísun živin dokáže udržet všechny funkce vašeho organismu na 100%. Naučte se, jak efektivně rozběhnout procesy ve vašem těle, které si snadno poradí s vašimi tukovými zásobami. Už nebudete muset držet drastické diety, které měly větší vliv na vaši peněženku, než na váš obvod pasu. Jediné co musíte udělat, je změnit váš pohled na stravování a více se zajímat o potraviny, které denně konzumujete.

Proč zaručené diety nefungují a stále se vracíte na původní váhu?

Velké množství diet, které vám „účinně pomohou shodit“ nadbytečné kilogramy, je založeno na principu změny jídelníčku po určitou dobu. Určitě jsou vám známy 7 denní diety, dieta na 30 dnů apod., ve kterých po tuto dobu jíte určité druhy potravin. Často se vám taky povede za tuto dobu shodit pár kilogramů, ale jakmile dietu ukončíte, shozené kilogramy jsou zpět a mnohdy získáte ještě nějaká kila navíc.

Co musíte udělat pro trvalé zhubnutí?

Hubnutí není náročná disciplína, jen je potřeba vědět jak na to. Základem správného hubnutí je výběr vhodných potravin, které nebudou zbytečně zatěžovat váš organismus a budou mu dodávat dostatečné množství živin, potřených pro správnou funkci všech procesů ve vašem těle.

Dalším faktorem, jak nakopnout účinné spalování tuků, je rozběhnutí metabolismu na správnou úroveň. Metabolismus je jednoduše řečeno schopnost těla zpracovávat příjmané živiny z potravy a účinně využívat energetické zásoby uložené v těle.

Metabolismus můžete nastartovat dvěma způsoby:

  1. Častý příjem vhodného množství stravy 5x – 6x denně.
  2. Pravidelné cvičení a jiné pohybové aktivity 3x – 4x týdně.

Proč musíte jíst tolikrát denně a kolik toho vlastně musíte sníst?

Častý příjem vhodného množství potravy je důležitý signál vašemu tělu, že si nemusí dělat tukové zásoby. Ukládání tuku probíhá v případě, že se neustále přejídáte, váš jídelníček je složen z příliš tučných a sladkých potravin nebo trpíte nedostatkem jídla.

  • Přejídání dává tělu jasný signál, že potřebujete nabrat tukové zásoby na horší časy.
  • Tučné potraviny a potraviny bohaté na cukry dávají vašemu tělu příliš mnoho energie, kterou nestíhá zpracovat a začne ji ukládat v podobě tukových zásob na pozdější využití.
  • Nedostatečný příjem jídla nutí tělo, aby část z přijímaných živin hned spotřeboval pro potřeby organismu a zbytek uložil, pro pozdější využití.

Začnete-li pravidelně jíst vhodné potraviny ve správném množství, řeknete tím tělu, že si nemusí vytvářet tukové zásoby, jelikož máte jídla dostatek a můžete mu pravidelně dodávat potřebné množství živin. Pravidelný příjem potravy znamená, že budete jíst 5x – 6x denně každé 2 – 3 hodiny. Pravidelnost je důležitá především proto, že vás organismus bude pracovat bez přestávky celý den. To je důležité, jak pro zpracovávání potravy, které vám nebude dělat žádné problémy, tak i pro spalování kalorií.

Cvičením podpoříte nejen metabolismus, ale budete se cítit mnohem lépe a plni energie

Pravidelné cvičení 3x – 4x týdně podporuje krevní oběh a tím snadněji se pak důležité živiny dostávají do všech potřebných částí těla. Navíc se vám zpevní svaly a budete se cítit v dobré formě. Ti, kteří se nemohou věnovat cvičení, ať už je omezuje zdraví nebo věk, se mohou věnovat procházkám nebo rychlejší chůzi.

Kdy se zbavím prvních kilogramů?

Začnete-li pravidelně jíst aspoň 3x týdně budete mít dostatečný pohyb, můžete mít pocit, že místo shazování prvních kilogramů začínáte nabírat na váze. Je to velmi pravděpodobné, protože tělu může pár dní trvat, než si na nový režim zvykne a navíc pravidelným cvičením vám začnou zesilovat svalové tkáně, čímž se vaše hmotnost může nepatrně zvýšit. Není se ale čeho bát, jakmile tělo nastartujete, začnete shazovat asi 1 kilogram týdně.

Každodenní vážení ovšem není dobrým ukazatelem vašeho snažení. I když jste velmi nedočkaví výsledků, používejte váhu spíše 1x týdně a to ve stejný den (např. v sobotu ráno). Může se také stát, že vaše váha bude nějakou dobu stejná, ale začnete ztrácet tukové zásoby kolem pasu a v jiných partií – to je způsobeno růstem svalové hmoty. Proto berte vážení pouze jako orientační ukazatel a chcete-li vidět výsledky, začněte používat měření obvodu vašich partií.

Kdy můžete s tímto stylem života přestat?

Základem úspěšného hubnutí pomocí zdravé stravy a pohybových aktivit je trvalá změna vašeho postoje k životu. Pro někoho může být problém omezit určité druhy jídla, na které je zvyklý, ale pokud si chcete udržet zdravé a pěkné tělo, je potřeba jíst s rozumem a dobře se ke svému tělu chovat. Máte-li rádi tučná jídla, nemusíte se jich úplně vzdát, jen je potřeba je omezit na rozumné množství a vyvážit je zdravými druhy potravy. I tučná jídla totiž obsahují potřebné živiny pro náš organismus, jen se to s nimi nesmí přehánět (to samé platí pro potraviny s vysokým obsahem cukrů).